دو سالگی پایان یا آغاز افزایش ضریب هوشی
نوشته شده توسط : sibesalamati

دو سالگی پایان یا آغاز افزایش ضریب هوشی گرداوری شد

دو سالگی پایان یا آغاز افزایش ضریب هوشی

 

برخی از متخصصان پایان دو سالگی را پایانی برای انجام مهم ترین رفتارهای تقویت کننده هوش فرزندان می دانند ، در حالی که برخی دیگر با این نظر مخالف هستند و شروع فعالیت های تحریک کننده برای هوش یک بچه را از سن نوزادی تا پایان هجده سالگی می دانند. در حقیقت نظرات متعددی در این رابطه بیان شده است ، فعالیت های مهم در سنین خاص که می تواند بر روی ضریب هوشی فرزند شما نیز مؤثر واقع شود.

برای مثال می توان به زمان خواندن و نوشتن اشاره نمود. امروزه پیش دبستانی به سنین کمتر از هفت سالگی برای شروع فعالیت های اجتماعی و خواندن و نوشتن گفته می شود. در عین حال شما می توانید این پروسه را از شش سالگی یا کمتر از آن آغاز کنید. بر اساس نظر متخصصان برای افزایش ضریب هوشی در فرزند خود این فعالیت های مهم مغزی را از سن چهار یا پنج سالگی به او آموزش دهید. البته ایجاد نوعی فضای مناسب برای علاقه مند شدن یک بچه در این سن به خواندن و نوشتن تبحری است که هر فردی آن را در اختیار ندارد.

برای افزایش ضریب هوشی نیاز است تا یک سری از بازی های بزرگتر از سن با او تمرین شود. بازی هایی که نیاز به فعالیت های ذهنی و فکری دارد همچون یک بازی شطرنج یا بازی مار و پله و . . . این بازی های گروهی می تواند علاوه بر صمیمت برخی از توانایی های فرزند شما را افزایش دهد. بازی کردن برای ساخت یک پازل ممکن است که کمی وقتگیر باشد اما در افراد باهوش بسیار با سرعت این کار انجام می شود.  هر میزان سختی برای موقعیتی که فرزند شما در آن قرار می گیرد بیشتر باشد او تغییر در شرایط و استفاده از هوش خود را بیشتر فرا می گیرد.

برای افزایش ضریب هوشی بهتر است تا فرزند خود را به جاهایی ببرید که حس سؤال کردن را در او ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر فرزند شما همیشه در خانه حضور داشته باشد هیچ انگیزه ای برای یادگیری ندارد ، اما زمانی که در یک باغ وحش حضور می یابد این حس که این حیوان چیست و چه کاری می کند موجب خواهد شد تا او کمی بیشتر فکر کند . متأسفانه امروزه استفاده از تبلت و بازی های مختلف برخلاف تصور والدین قدرت فکر و عکس العمل های هوشمندانه را از فرزند ما خواهد گرفت .





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: